2015. június 16., kedd

Ajánló: Nyár a szemeidben

Nyár a szemeidben
Nos, én igazából még sehol sem olvastam effajta történetet, bár az is lehet hogy csupán azért, mert nem is kerestem... De ez a sztori megfogott - miközben még kevés rész van fent -, a versenyre is jelentkeztem az oldalon, amelyre köszönöm a meghívást, kedves Clef!
A vicc igazából az az egészben, hogy miközben írom e bejegyzést, pont ott vagyok, ahol ez az egész lejátszódik: a Balaton partján, bár holnap sajnos haza kell utaznom... ki szeretne döglesztő melegben vonatozni helyettem? Még a jegyet is odaadom!


Kulcsszavai a történetnek: magyar, Balaton, homokos part, vicces, de cuki becenév, szexi pasi, hóbortos főszereplő, gonosz szülők, etc.
De kezdjünk is neki a valódi ajánlónak!:

Cézi egy nem mindennapi lány, már csak nevéből is következtetve - Cézium -, na meg kicsit furcsa szülői vélemény társaságában. Anyja mindent kifogásol benne: túl nagy a homloka, a fogszabályzó rusnya, és még a kozmetikus is elrontotta az amúgy - szerinte - nem makulátlan külsejét persze, hogy ismét az ő hibájából! Mikor csuklójára tetováltatott egy egyébként számomra is tetsző motívumot - egy végtelenszimbólumot -, tombolt, mégis hogy csúfíthatta el magát mégjobban. 
Mindent tökéletesen akar véghezvinni, halálosan unja Budapestet - mint ahogy egyébként én is -, és szülei elnyomása alól kiszabadulva nem érdekli többé azok véleménye, csupán egy utolsó, önfeledt éjszakát szeretne eltölteni a csodálatos Balaton partján, az aranyszínű homokban, a zöld gyep mellett, csöndben, a kis bogarak zümmögése s a víz kőhöz való csapódása zajában. Ez minden, mire vágyik. Ja, nem, mégsem! Ott van még Juhász Milán, a szerelme, kinek a "nulladik rész"-ben bevallotta érzelmeit, majd azt is, hogy mindig is vele szerette volna elveszíteni szüzességét. Ő Cézium legjobb barátja, egyetlen támasza, kis szóharcuk kifejezetten muris, az írónő kitűnően érezteti fiatal lelküket és bohókás természetüket, na meg az egymás iránti vonzalom jelei sem maradhatnak ki. 
Egy számomra nagyon is tetsző részlet: 
"Tökéletesen tisztában van azzal, hogy én vagyok az egyetlen lány, aki több erős paprikát tesz a lecsóba, mint egy józan ember paradicsomot. Hogy én vagyok az univerzum utolsó nője, aki káromkodva nézi végig a focimeccsét. S ami talán a legmeggyőzőbb érv-már, ha maszkulin nőiességemet bizonygatnánk- képes voltam beleszeretni. Józan ember ilyet sohasem tenne!"
Most ne mondjátok erre azt, hogy nem isteni cuki! Na jó, ha annyira nem is, de engem mindenféleképp megfogott.
Ennyi lenne igazából a bevezető, most pedig jöjjön a bonyodalom, a lényeg! Eddig csupán két rész van publikálva, de még ennyiből is kiválóan meg lehet oldani az ajánlót... Tehát:
Cézi egy kis mókázás után úgy érzi, a világ már tökéletesebb sem lehetne. Bár kimondatlanul de tudja, hogy Milán is hasonlóan érez, és egy döbbenetesen különleges első éjszakát is eltöltenek együtt. Ám másnap, mikor Cézium felkel, és egy icipici csevejt követően Milán rátér a lényegre, Cézi kirobban, hozzátenném teljesen jogosan: Milán elmegy. Ott hagyja a lányt. Egy ösztöndíjért. Amerikába. Zenélni. Pont azután, miután Cézi részesült élete legelsőjében, melyet mindig is a fiúnak tartogatott. 
Néhány szóban összefoglalva: Kellemes nyári olvasmány, ajánlom mindenkinek szeretettel. Clef - az író - figyel a részletekre, nagyon szépen megírja a sztorit, vezeti a szálakat, érezteti az érzelmeket, mégsem megy bele túlzottan, csupán annyira, hogy az még megfelelő, elegendő legyen. Engem megfogott, szerintem Ti is ugyan így fogtok járni!
A történetet a kép alatti szövegen érhetitek el, vagy az oldalsávban ugyan arra a fájlra kattintva.

Ps.: az ajánlót egy cuki kis verseny okán írtam meg, ha valaki szeretne egyet, akkor írjon valamelyik nagyszerű design blognak, manapság már igazán sok van. Történetesen jómagam is részese vagyok egynek - Issy Blogmagazin -, bár mostanság nem vagyok valami aktív...
Nagy ölelés,
reasonelll

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése